2011年6月22日星期三

暴風信號的疑惑


有誰可以告訴我
為甚麼八號暴風信號只有東北、西北、東南、西南?
沒有東、南、西、北?


在 Yahoo!知識+ 搜尋不到「訊號和信號的分別」,卻找到「關於 8 號烈風或暴風訊號 - 為甚麼方向必定是 ”東南”, ”東北”, ”西南”, ”西北”?」的最佳答案:

由於熱帶氣旋係圓形物體,好難會吹正東/南/西/北風,多數係偏東/偏南/偏西/偏北/東北/東南/西南/西北,所以天文台會睇當時既情況再發出甚麼方向信號。

原因如下:

首先,熱帶氣旋受科氏力影響向右偏轉,所以逆時針旋轉。

所以得出以下結論

熱帶氣旋所在位置與香港位置所構成的方位角(如果要大約既話就用 16 個方位表示)-90度(degrees)= 香港所吹既風風向。

所以如果一個熱帶氣旋集結係香港東南面,香港就會吹東北風。

呢種吹法係兜圈吹,亦係最常見,但只適用於熱帶氣旋中心與香港仍保持 150 公里或以上。

如果中心進一步入至香港 150 公里內,由於本身旋轉度與香港既距離開始唔明顯,所以會直吹。

即是如果熱帶氣旋集結在香港 150 公里內,香港就會吹西北風。

當熱帶氣旋進一步移入香港 50 公里範圍內,香港就開始吹旋風,如果中心係香港南面,首先會出現兩種有明顯方向分別既風,但呢兩個方向,由於逆時針旋轉關係,都會係有些地方出現東南風,有些地方出現東北風。

再當移近,成個香港就會出現 4 種唔同風向既風(旋風)。

所以第三條既問題,係南面吹來,睇下佢本身係邊個位移入黎,如果係東南面移入,佢會先東北,當佢移到南面時,再睇香港風向變化先轉東南。而西南只會當熱帶氣旋移至香港西北/東北(近距離)先會發。

延伸閱讀:香港天文台《熱帶氣旋基礎知識


29 June 2011 補充,謝謝古德明

問:「信號」和「訊號」要譯做英文,怎樣分別?

答:中文習慣說的是「信號」,「訊號」這寫法較少見,和「信號」有什麼分別,我不知道,也不認為「信」須改為「訊」。無論如何,「信號」或「訊號」英文都是 signal,例如:Their distress signal has been picked up(有人收到他們的求救信號)。



6 則留言:

  1. 有誰可以告訴我~~~

    暴風訊號...暴風信號

    有咩分別呀?

    回覆刪除
  2. 係喎,打牌都有東、南、西、北啦

    回覆刪除
  3. 鳴門:睇最佳答案啦,雖然我仲係唔多明。@@

    回覆刪除
  4. miss,如果風眼係正香港呢,d風係外圍轉,咁呢個時候係咪"中"風呢?

    回覆刪除
  5. 溍爸:人地話「成個香港就會出現 4 種唔同風向既風(旋風)」呀。

    回覆刪除

注意:只有此網誌的成員可以留言。